Salgsbetingelser
Å handle hos AJ Produkter
AJ Produkter AS, heretter omtalt som AJ Produkter, ønsker både deg som privat- og bedriftskunde velkommen til å handle hos oss. Avtaler som inngås med bedrifter utgår fra kjøpsloven. Avtaler som inngås med forbrukere utgår fra forbrukerkjøpsloven samt angrerettloven, hvor disse lover overstyrer eventuelle konflikter i betingelser.Hos AJ Produkter kan du bestille varer gjennom følgende kanaler:
- Nettbutikk
- Telefon
- E-post
- Større organisasjoner (e.l.) og frekvente bestillere har muligheten til å koble seg direkte til vårt system for enklere prosessering.
Via vår nettbutikk ajprodukter.no kan du bestille produkter for levering i hele Norge (egne betingelser gjelder for Svalbard).
Du er og hjertelig velkommen til å besøke vårt showroom og salgskontor på Kløfta. I utstillingen kan du få inspirasjon til innredning av arbeidsplassen samt se og prøve produkter. Et utvalg av våre mest solgte kontorstoler er også lagerført, slik at du kan kjøpe de med deg.
Vi gjør kun avtaler med personer som er fylt 18 år og regnes som myndige.
Vi tar forbehold om skrivefeil og mangler i tekst og produktbeskrivelser. Av tekniske årsaker vil farger som er avbildet i nettbutikk avvike noe fra virkeligheten.
AJ Produkter AS
Besøksadresse: Myrvangvegen 14, 2040 Kløfta
Postadresse: Postboks 53, 2041 Kløfta
Org. nr. 933 541 835
Tlf: 67 02 42 00
Besøksadresse: Myrvangvegen 14, 2040 Kløfta
Postadresse: Postboks 53, 2041 Kløfta
Org. nr. 933 541 835
Tlf: 67 02 42 00
Ordrebekreftelse
Vi sender en bekreftelse på alle mottatte bestillinger fortløpende, som regel like etter bestillingen er sendt til oss. Enkelte ordrer må gjennomgås av oss manuelt. Disse behandles fortløpende på virkedager mellom kl. 08:00 og 16:00. I slike tilfeller vil ordrebekreftelsen bli sendt etter at vi har gjennomgått bestillingen. Ved bestilling etter kl. 16:00 på en fredag eller dagen før helligdag vil ordrebekreftelsen bli sendt neste virkedag.AJ Produkter forbeholder seg retten til å tilbakekalle eller kansellere bestillingen dersom varer ikke kan leveres. Vi vil være behjelpelig med å finne alternativer i vårt sortiment dersom det er tilgjengelig.
Priser er gjeldende inntil annet er oppgitt. For produkter som er knyttet til kampanjer, gjelder kampanjepriser under kampanjeperioden. Våre priser er oppgitt i norske kroner (NOK), og du kan velge å få prisene presentert inklusive eller eksklusiv MVA.
Priser kan endres som følge av faktorer utenfor vår kontroll (som f.eks. forandring i skatter og avgifter, valutaendringer, etc.) eller ved åpenbare feil i oppgitte priser.
Priser
Pris for levering (frakt)
Alle bestillinger du som kunde legger inn på ajprodukter.no og som overstiger kr. 15.000 eks. mva. gir fri frakt. For bestillinger med totalsum under kr 15.000 eks. mva. vil en leveringskostnad tilsvarende 15% av kjøpesummen (minimum kr. 59) tilkomme. Ved levering til Svalbard gjelder egne priser.
Pris for innbæring og/eller montering
For å få pristilbud på innbæring og/eller montering kan du kontakte vårt kundesenter på telefon: 67 02 42 00, via chat på ajprodukter.no eller på e-post til: info@ajprodukter.no.
- Innbæring: fra kr 1900
- Innbæring med montering: fra kr 3980
Vi tilbyr monteringstjenester for hele Fastlands-Norge.
Levering
Vår leveringstid på lagerførte produkter ligger på 3–5 arbeidsdager etter mottatt bestilling. Bestillinger leveres på døren hverdager mellom kl. 08:00–16:00. Mottaker må være til stede ved levering, og leveringen kan kun skje til fysisk adresse (på gateplan eller til lasterampe).Leveringstidspunkt på leveringsdagen vil ikke bli oppgitt med mindre dette avtales spesielt. Vær oppmerksom på at varer leveres med distribusjonsbil, og at det må være adkomst for denne på den aktuelle adressen.
Dersom mottaker ikke er til stede ved forsøk på levering vil varer bli sendt tilbake til terminal, og transportør vil ta kontakt for å avtale nytt tidspunkt for levering. I slike tilfeller vil vi belaste «bomturavgift». Hvis varene ikke kan leveres innen tre dager etter første leveringsforsøk, vil det påløpe en kostnad for lagerleie samt håndtering etter egne satser, frem til tidspunktet varene blir levert.
Skader og mangler ved leveringen må meldes fra til transportørens sjåfør samt anmerkes ved signering. Les mer om skader og mangler under avsnittet reklamasjoner, retur og angrerett.
Levering skjer i henhold til Incoterms 2010 og våre fraktvilkår følger DAP (Delivery at Place). Når ordren sendes fra vårt lager vil vi, dersom e-postadresse er registrert hos oss, sende en e-post med sporingsnummer og en lenke hvor du enkelt kan spore sendingen. Dersom du i forbindelse med bestillingen har registrert ditt mobilnummer vil det og sendes en SMS med tilsvarende informasjon.
Kunder som ønsker å hente varen(e) med egen transportør, kan etter egen avtale hente varen(e) ved vårt hovedlager i Halmstad. Vi vil informere når varen(e) er klare for henting.
Ved levering til Svalbard gjelder egne priser og vilkår. Kontakt kundeservice for nærmere avtale.
Leveringsdato
Med leveringstid menes estimert leveringstid til de fleste adresser sør for Steinkjer. Enkelte adresser sør for Steinkjer samt de fleste nord for Steinkjer må regne med 1–2 dager ekstra leveringstid.
Forventet forsendelsesdato angis på ordrebekreftelsen. Dette er den dagen varene sendes ut fra vårt lager i Halmstad, Sverige. Varer vil normalt være klare for videresendelse i Norge samme eller påfølgende arbeidsdag.
Vi forbeholder oss retten til å endre leveringsdato. AJ Produkter har ikke erstatningsansvar for forsinkelser eller konsekvens av forsinket levering.
Innbæring og/eller montering
Varene leveres normalt med distribusjonsbil og vi forutsetter at det tilstrekkelig plass på leveringsadressen.Varer fra AJ Produkter kommer normalt på pall, og det forutsettes at varene kan transporteres på pallen hele veien frem til monteringssted. Dersom varer må pakkes om eller bæres for hånd for å kunne fraktes helt frem, vil ekstra kostnader for dette arbeidet tilkomme. Merk spesielt at DAP også gjelder for varer hvor det er bestilt montering, og at monteringen leveres som tilleggstjeneste, følgelig er ansvaret for varene overført ved selve leveransen.
Det forutsettes at våre montører kan parkere i umiddelbar nærhet til stedet hvor varene skal monteres. Eventuell parkeringsavgifter som tilkommer belastes etter faktisk forbruk.
Montering
Lokalene varene skal monteres i må være ryddet og klart. Vi kan bistå med klargjøring av lokaler, men slikt arbeid må avtales på forhånd.
Arbeidet utføres på dagtid, normalt mellom Kl. 08:00–16:00.
Vi kan skru i vegger, gulv og tak, men vi tar ikke ansvar for skader som påføres overflatene som følge av at vi ikke er informert om anlegg, utstyr e.l. som ligger skjult fra overflaten.
Normal støy fra håndholdt verktøy må påregnes under monteringen.
Søppel og emballasje
Vi sørger for at emballasjeavfall fra montering blir transportert og levert til deres normale søppelpunkt. Vi kan også avtale at emballasjeavfall tas i retur med våre biler. Dette må avtales på forhånd, og deponiavgift for avfall vil i så fall viderefaktureres.
Annet
Uforutsette forsinkelser belastes etter medgått tid.
Kostnader for oppdrag som avbestilles eller endres mindre enn to arbeidsdager før planlagt oppstart, vil bli belastet kunde dersom AJ Produkter ikke klarer å omdisponere mannskaper til andre oppdrag.
Betaling
Faktura
Bedrifter kan bestille mot etterskuddsvis betaling på faktura. Vi gjør oppmerksom på at vi utfører obligatorisk kredittsjekk av alle våre kunder dersom faktura er ønsket betalingsmåte. Normal fakturakreditt er 20 dager. Ved for sen betaling vil du som kunde belastes med gjeldende forsinkelsesrente, fastsatt av Finansdepartementet.
Kortbetaling
I vår nettbutikk kan du betale med kort eller kredittkort. Vi aksepterer VISA og Mastercard med skandinaviske innløseravtaler. Etter at du har bekreftet ordren i handlekurven, blir du sendt til en sikker betalingsside hvor du så bes om å oppgi kortinformasjon for å fullføre transaksjonen. Transaksjonen skjer gjennom SSL-kryptering.
Forskuddsbetaling
Du kan betale inn på forskudd via bankoverføring. Dersom du ønsker å betale på forskudd, kontakt kundeservice for videre hjelp.
Salgspant
Utleverte produkter er AJ Produkters eiendom til varer og tjenester er fullt ut betalt.
Reklamasjon, retur og angrerett
Angrerett
Alle kunder hos AJ Produkter har 14 dagers angrerett. Angreretten gjelder derimot ikke for bestillinger som er spesielt tilpasset deg som kunde, eller for like produkter bestilt i et antall på over fire. Skal du bestille et større kvanta vil vi anbefale at du først kontakter kundeservice eller bestiller en vareprøve, denne har du naturligvis returrett på.
Du har rett til å åpne emballasjen og inspisere varene i den grad det er nødvendig for å avgjøre om du ønsker å beholde varen. Produktene må returneres i originalemballasje sammen med alle medfølgende deler.
Det er kunde som bærer fraktkostnader og risiko for skader på returnerte varer. Sørg derfor for å dokumentere at du sender det skadefritt fra deg.
Det finnes noen unntak som ikke omfattes av angreretten:
- Spesialtilpassede produkter. Noen produkter i vårt sortiment lages på bestilling og kan ikke returneres. Disse produktene er tydelig merket i nettbutikken. Du kan finne informasjonen under produktspesifikasjonene. Det vil også spesifiseres i ordrebekreftelsen.
- Produkter produsert etter mål. Matter i metervare, enten kuttet av kunde eller av AJ Produkter kan ikke returneres.
- Personlig tilpassede produkter eller spesialbestilte produkter utenfor vårt standardsortiment. Dette inkluderer produkter som er produsert og tilpasset til dine behov, som for eksempel andre fargevalg eller størrelser. Dette gjelder også produkter utenfor AJ Produkters standardsortiment, bestilt hos eksterne leverandører på vegne av kunde.
- Like varer bestilt i antall på over fire stk., med unntak av tilfeller hvor et prøveprodukt er bestilt i forkant av hovedbestillingen.
Angrerettskjema kan lastes ned her.
Transportskade og mangler
Hvis det er mangler i leveringen eller synlige skader på emballasjen når du mottar varene, må du melde fra om dette til transportørens sjåfør samt anmerke dette direkte ved signering. For mangler, synlige skader på emballasjen eller skader som ikke synes før du pakker ut varene, gjelder 7 dagers reklamasjonsfrist.
Følgende prosedyre gjelder for reklamasjon på mangler og skadet gods:
Meld fra om skade og mangler til vårt kundesenter på info@ajprodukter.no, senest 7 dager etter dagen varene ble levert. Inkluder ditt ordrenummer fra AJ Produkter, beskrivelse av skaden, kopi av fraktbrev hvor skaden er anmerket (om skaden var synlig ved levering) samt bilde av skadene på produkt og emballasje.
AJ Produkter vil ta ansvar for den videre prosessen med håndtering av skadesaken.
Frem til reklamasjonen er avklart må du ta vare på all emballasje, adresseetiketter og alt annet av paller eller esker som de skadde varene ble levert i eller på.
AJ Produkter aksepterer ikke skadekrav på varer som har blitt flyttet til en annen adresse etter levering.
Refusjon
Refusjon/kreditering vil foregå på samme betalingsmåte som bestillingen opprinnelig ble betalt med, normalt innen 14 dager etter at vi har mottatt og godkjent din retursending.
Garanti
Vårt mål er at du skal føle deg trygg med ditt valg av produkter hos oss. Vi dekker garantiansvar i henhold til produsentenes garantier, minimum 7 år for kapitalvare og 1 år for forbruksmateriell.
Produkter kjøpt før 4. oktober 2021 har garanti i henhold til salgsbetingelsene på salgstidspunktet (minimum 3 år for kapitalvare og 1 år for forbruksmateriell).
Force Majeure
AJ Produkter er ikke ansvarlige for skader eller forsinkelser som følge av juridisk lovfesting, statlig inngrep, mobilisering, krig, valutaendringer, systemfeil, feil og restriksjoner på leveranser fra leverandører, streik, lockout, boikott, blokader eller liknende omstendigheter som fører til at AJ Produkter ikke kan levere varene som avtalt, uten at det medfører unormalt høye bekostninger.Når du handler hos oss, må du oppgi personopplysninger som navn, adresse, e-postadresse, og telefonnummer. Vi trenger denne informasjonen for å kunne levere varer til deg, samt til å behandle saker som omhandler oppfølging av leveransen og garanti.
Du kan når som helst reservere deg fra å motta utsendelser som katalog og nyhetsbrev. Du kan melde deg av på vår nettside, direkte i nyhetsbrevet eller ved å kontakte kundeservice på telefonnummer 67 02 42 00, chat på ajprodukter.no eller på e-post til info@ajprodukter.no.